Öğrencilerimizin teorik bilgilerinin laboratuvar uygulamaları ile desteklenmesine önem veren Okul Müdürü Sayın Kazım BULUT´un uygun görüşü doğrultusunda Değerli ve Deneyimli Biyoloji Öğretmenimiz Ahmet DİKMEN koordinesinde öğrencilerimiz Biyoloji Laboratuvarında Çiçekli Bitkilerin çoğalması ve Bitkilerin Solunumu (Sitoplazma) ile ilgili laboratuvar çalışmasını gerçekleştirdiler.
Öğrencilerimizin teorik bilgilerinin laboratuvar uygulamaları ile desteklenmesine önem veren Okul Müdürü Sayın Kazım BULUT´un uygun görüşü doğrultusunda Değerli ve Deneyimli Biyoloji Öğretmenimiz Ahmet DİKMEN koordinesinde öğrencilerimiz Biyoloji Laboratuvarında Çiçekli Bitkilerin çoğalması ve Bitkilerin Solunumu (Sitoplazma) ile ilgili laboratuvar çalışmasını gerçekleştirdiler.
TEORİK BİLGİ
Tohumlu bitkiler bulundurdukları tohumla tohumsuz bitkilerden ayrılırlar. Üreme ve yayılma organı olan tohum, iki şekilde oluşturulabilir ve tohumlu bitkiler buna göre iki büyük bölüme ayrılır:
*Açık Tohumlu Bitkiler (Gymnospermae): Tohum taslakları, meyva yaprakları tarafından örtülmeden açıkta tohum meydana getiren bitkiler.
Açık tohumlu bitkileri genellikle ağaçlar ya da ağaççık formundaki odunsu bitkiler oluşturur. Genellikle herdem yeşil olup, yaprakları çoğunlukla iğnemsi, şekilde bu yüzden de, kuraklığa dayanıklıdırlar.
*Kapalı Tohumlu Bitkiler (Angiospermae) Tohum taslakları, meyva yapraklarının birleşmesiyle oluşan odacık içinde kapalı olarak tohum geliştiren bitkiler.
Kapalı tohumlular, açık tohumlulara göre daha gelişmişlerdir. Genellikle otsu, odunsu ve çalı formunda olurlar. Çoğunun kültürü yapılır ve ekonomik önemleri vardır. Kapalı tohumlular, iki çenekliler (Magnoliopsida, Dicotyledoneae) ve bir çenekliler (Liliopsida, Monocotyledoneae) olmak üzere 2 sınıfa ayrılır.
DENEY ÖNCESİ
- Mikroskoplar ve Deney Malzemeleri Hazırlandı.
- Öğrenciler Gruplarını Oluşturdular.
- Laboratuvar Dosyaları Dağıtıldı ve Güvenlik Önlemleri Hatırlatıldı.
- Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi FATİH projesi kapsamında Biyoloji Laboratuvarımıza kazandırılan Etkileşimli Akıllı Tahta´da önce konu ile ilgili özet teorik bilgi verildi. Daha sonra yapılacak çalışmanın ne olduğu, hangi adımlardan oluştuğu ve nasıl gerçekleştirileceği öğrencilerimize anlatıldı.
DENEY ESNASINDA
- Güvenlik önlemleri alındı.
- Öğrencilere Zambak Stamen´leri dağıtıldı ve mikroskopta Filament ve Anter´leri incelemeleri söylendi.
Âlem:Plantae
KladAngiosperms (Kapalı tohumlular)
KladMonocots (Bir çenekliler)
Takım:Liliales
Familya:Liliaceae (zambakgiller)
Cins:Lilium
- Öğrencilere geniş yapraklı bir bitkinin küçük bir parçası verilerek Cytoplasmlarını incelemeleri söylendi.
- Öğrencilerimiz mikroskop görüntülerini kayıt altına aldılar.
DENEY SONRASI
- Bulguların ışığında labortatuvar çalışmasıyla ilgili tartışma yapıldı.
- Deney raporları yazıldı.
Sabırla öğretmenlerini dinleyen ve yönergelere uyarak görev ve sorumluluklarını yerine getiren kıymetli öğrencilerimize ve emektar öğretmenimize teşekkür ederiz. İyi ki varsınız...